Říkali jste si někdy, zda se ve vaší společnosti rozhodujete správně a dáváte přednost faktům před osobními dojmy? Odpovědi na tuto otázku vám poskytne Reporting.
Reportingem rozumíme přehledné zpracování dat tak, abychom získali informaci o aktuální situaci nebo trendech. Výstupem reportingu může být například:
- Základní přehled, co mám hotovo a co mám dělat (osobní reporting)
- Přehled o realizovaných a naplánovaných aktivitách členů týmu (týmový reporting)
- Vyhodnocení efektivity a trendů (reporting obchodu, výroby, projektů)
- Komplexní vyhodnocení řízení firmy (Manažerský reporting)
Výstupem může být základní tabulka například v Excelu nebo i komplexní report vygenerovaný systémem agregující data z mnoha informačních systémů.
Kvalitní reporting nelze vytvořit bez správných a kompletních podkladových dat. Výstup, který je přesných součtem nepřesných čísel nám moc nepomůže. Z tohoto důvodu se reporting realizuje nad informačními systémy. Základním systémem pro řízení obchodu, marketingu nebo servisních činností je systém pro řízení vztahů se zákazníky – CRM.
Reporting v systému CRM
Data v systému CRM neslouží pro vyhodnocení jen manažerům, ale také pro jednotlivé pracovníky, aby mohli dělat správná rozhodnutí. Obchodník si může vyhodnotit seznam klientů, které již delší dobu nenavštívil a naplánovat si efektivně jednotlivé služební cesty i díky integrovaným mapovým podkladům. Při přípravě nabídky je vhodné si vyhodnotit komplexní historii klienta a rozhodnout se, zda obsluha klienta není náročnější než výnos z nabízeného produktu. Z manažerského pohledu je možné okamžitě vyhodnotit efektivitu jednotlivých týmů nebo produktů a přijmout správná manažerská rozhodnutí.
Jedním z nejlepších systémů CRM na trhu je řešení na platformě Microsoft D365, které umožňuje využít tyto předpřipravené nebo vlastní reportingové nástroje.

- Osobní a manažerské Dashboardy
- Vlastní filtry dat a jejich zobrazení v grafech
- Průběžné vyhodnocení klíčových ukazatelů (KPI)
- Vlastní i systémové sestavy
- Nativní propojení do aplikací Microsoft Word a Excel
Klíčovou funkčností je využití takzvaného „Drilldown“ kdy si proklikem v grafu ze základního přehledu všech produktů zobrazíte informace o konkrétním produktu
Detailnější informace o produktu Dynamics 365 najdete zde
Reporting v Power BI
V případě, že potřebujeme získat informace nejen ze sytému CRM, ale i z různých datových zdrojů například pro finanční nebo personální reporting, pak je vhodné využít nástroj Power BI, který umožní data propojit a přehledně vizualizovat Výhodou tohoto řešení je, že data zůstávají uložená v původních systémech a Power BI si je samo načítá a navzájem propojuje. Není tedy nutné řešit nákladnou integraci dat mezi jednotlivými systémy. Řešení Power BI je možné napojit jak na serverová i cloudová řešení, ale i na soubory Microsoft Excel.
Pomocí tohoto nástroje se dají například vyhodnotit získané výnosy ze systému CRM a náklady ze zakázek z účetním systému. Nebo si zobrazit v systému CRM faktury po splatnosti, aniž bych je musel do systému CRM přenášet.
Data zobrazená v Power BI nejsou jen staticky zobrazená, ale je možné je proklikávat a systém je dynamicky přegeneruje na základě vybraných parametrů.

Pokud vás zajímá informace nejen o reportingu v D365 nebo Power BI, kontaktujte nás Zde.
Autor článku: Milan Zmátlík

Brand

Efektivní komunikace

Microsoft Awards 2019 – revoluční nástroj

Jak „bez práce“ získávat zákazníky!

CRM

Microsoft Dynamics 365

Co je cloud a proč dává smysl
